Як підтримувати мотивацію дитини у вивченні англійської?
Більшість дорослих хочуть, щоб їхні діти добре володіли іноземною мовою та прагнули здобувати нові знання у вивченні англійської. Але що ж робити, якщо дитина відмовляється її вивчати та не проявляє жодного бажання? Правильна відповідь - мотивувати.
Мотивація є дуже важливим елементом при опануванні чогось нового, складного, того що вимагає зусиль, адже нас має щось спонукати до виконання тої чи іншої дії. Дорослі мають так звану “усвідомлену” мотивацію: обирають ціль (досягнути рівня B2 за рік), визначають план дій та йдуть до її виконання. З дітьми так не працює. Вони ще не в змозі зрозуміти, що іноземна мова це потужний інструмент для майбутньої карʼєри, подорожей і тд. Дітям має бути цікаво тут і зараз.
Що ж може мотивувати дитину вивчати англійську мову з боку вчителя?
1. Позитивне налаштування.
Вчитель зустрічає студентів посмішкою, демонструє радість з приводу того, що кожна дитина прийшла на заняття, протягом заняття не дозволяє собі зверхнього ставлення, грубого тону спілкування, неповаги.
2. Дружня атмосфера.
Вчитель слідкує за тим, щоб кожна дитина почувала себе комфортно не залежно від рівня підготовки, знань і будь-яких суб’єктивних особливостей.
3. Радість від успіху.
Щоб дитина не втрачала інтерес до англійської, важливо, щоб завдання були посильними та зрозумілими. Коли дитина бачить, що впоралася, навіть із невеликою вправою чи новим словом, вона відчуває радість від успіху. Так народжується впевненість: «Я можу!»
Дуже важливо, щоб дитина мала змогу побачити та відчути свій результат. Наприклад, наклейку за активність або просте «молодець» від учителя чи батьків.
4. Рух і темп.
Для молодших школярів надзвичайно важливо, щоб урок проходив у швидкому, живому темпі. Діти швидко втомлюються від одноманітності, тому постійна зміна видів діяльності - необхідність. Пісні, ігри, руханки — усе це допомагає підтримувати інтерес і концентрацію.
Якщо учні починають шуміти, відволікатися чи класти голови на парти, це сигнал, що їм нудно. При системності та послідовності урок має бути трішки непередбачуваним та інтригуючим. Добре коли діти не знають, кого запитають наступним, і завжди напоготові відповісти, уважно слухають, щоб не пропустити свою чергу.
5. Нагороди
Система нагород - це чудовий спосіб підтримати інтерес і старанність учнів. Це можуть бути наліпки, невеликі сувеніри, улюблені персонажі або навіть просто бали на плакаті в класі. Такий підхід особливо ефективний із молодшими школярами, адже діти потребують видимого підтвердження своїх успіхів. Всі їхні здобутки можна підраховувати в кінці місяця та відзначати найактивніших учнів символічними відзнаками. Важливо зробити цей момент урочистим і радісним, щоб кожен відчув, що його зусилля помічені й цінуються.
Також можемо дати декілька порад і батькам:
-
Cлухайте разом пісеньки чи казки англійською; Можна наспівувати навіть те, що було вивчено на уроці.
-
Хваліть за старання, а не за оцінку. Іноді ви не уявляєте скільки зусиль дитина доклала, щоб отримати бал, який на ваш погляд є невисоким.
-
Щиро радійте навіть найменшим успіхам
-
Проявляйте інтерес. Запитайте у дитини після заняття: “Що нового ти сьогодні дізнався? Що сподобалось на уроці?”
-
Застосовуйте англійську у побутових речах: коли готуєте щось разом, можна озвучити певні інгредієнти англійською, те саме зробити в магазині, парку і тд.
Мотивація - це результат підтримки, радості, гри й віри у власні сили.